Sådan kommer du i gang

En trin for trin guide til hvordan du kommer i gang med at modtage betalinger

1

Opret en ePay-konto

Inden du kan sætte ePay op på din hjemmeside, skal du oprette en konto ved ePay.

Når du har oprettet kontoen, får du tildelt et test-forretningsnummer, som du skal bruge til at gennemføre testbetalinger med.

Opret en ePay-konto

Start med at vælge den pakke der passer til dig og dine behov.

Du kan løbende opgradere din betalingsløsning fra f.eks. Light til Pro. Opgraderingen koster differencen i abonnementsprisen.

Hvornår skal jeg betale for mit abonnement?

Dit abonnement til ePay starter fra den dag, vi modtager og aktiverer din indløsningsaftale fra indløseren (f.eks. Worldline).

Samtidig med at vi aktiverer indløsningsaftalen, bliver din konto automatisk lavet om til en produktionskonto, så du kan modtage rigtige betalinger.

Du vil få dage efter aktiveringen af din konto modtage en faktura for dit abonnement pr. e-mail.

Hvis du ikke ønsker at få aktiveret aftalen på din konto med det samme, skal du angive en kommentar om det i kommentarfeltet ved oprettelse.

Har du en eksisterende indløsningsaftale kan du angive det det når du opretter din konto ved ePay.

2

Opsæt ePay på din hjemmeside

Du kan vælge mellem tre integrationsløsninger

Opsæt ePay på din hjemmeside

Når du tester din betalingsformular, skal du anvende det test-forretningsnummer, som er tilknyttet din ePay-konto.

Du kan læse mere om, hvordan du tester, inde på din ePay-administration under menupunktet Support -> Test-oplysninger.

Har du ikke selv mulighed for at få sat betalingsformularen op på din hjemmeside, så kontakt ePay for at høre om dine muligheder.

3

Opfyld kravene til din hjemmeside

Vores indløsere har en række krav, som din hjemmeside og betalingsformular skal overholde.

Du skal sørge for, at din hjemmeside og webshop overholder disse krav, da du ellers ikke vil blive godkendt til at modtage betalingskort.

Krav til din hjememside

Krav til at kunne modtage betalinger

  • Din virksomhed skal være registreret med et CVR-nummer.
  • Din virksomhed skal stå som ejer af det domæne, som betalingsformularen sættes op på. Du kan tjekke disse oplysninger hos Punktum.dk.
  • Handelsbetingelser og fortrolighedspolitik skal være tilgængelige på hjemmesiden og kunderne skal aktivt kunne bekræfte at have læst og forstået disse, før betaling påbegyndes. Hvis du ansøger Nets om en indløsningsaftale til Dankort, skal dine handelsbetingelser stå på dansk.
  • Handelsbetingelser skal indeholde følgende:
    • Virksomhedsoplysninger (CVR, navn og adresse).
    • Fortrydelsesret (min. 14 dage) og reklamationsret (min. 24 måneder).
    • Information om returforsendelse og klagemuligheder.
    • Leveringsmulighed og leveringstid.
    • Betalingsmuligheder og information om hvornår betaling trækkes (f.eks. 'Betaling trækkes fra kortet ved afsendelse af bestilling').
  • Virksomhedens navn, adresse, CVR-nummer og kontaktinformationer (e-mailadresse og telefonnummer) skal fremgå på hjemmesiden.
  • Der skal foreligge ydelser/produkter inkl. beskrivelser og billeder der giver et retvisende billede af virksomhedens handelsområde.
  • Ydelsernes/produkternes priser skal angives med både korrekt valutafortegnelse, samt om det er inkl. eller ekskl. moms.
  • Du skal præsentere kortlogoer for de betalingskort, som dine kunder kan betale med på din hjemmeside. Du kan hente kortlogoerne her. Bemærk, at hvis du kun har en indløsningsaftale til Dankort, må du kun vise Dankort-logoet på din hjemmeside.
  • Siden, hvorpå dine kunder indtaster deres kortoplysninger, skal ligge på en SSL-sikret forbindelse (denne klarer ePay for dig, da vores betalingsvindue er SSL-sikret.).
  • Når dine kunder har gennemført deres betaling på din hjemmeside, skal de præsenteres for en kvittering.

Krav hvis du modtager abonnementsbetalinger

Skal du modtage abonnementsbetalinger på din hjemmeside, kræver det, at du tilføjer en række oplysninger på din hjemmeside.

  • Abonnementsbetingelser og almindelige handelsbetingelser skal bekræftes separat af kortholder før betaling (2x checkbox).
  • Abonnementsbetingelser skal indeholde information om:
    • Procedure for ændringer/fornyelse af kortnummer.
    • Hvordan og hvor ofte kunden vil modtage/få adgang til kvitteringsoplysningerne, jf. loven om visse betalingsmidler.
    • Hvornår trækkes penge hos kortholder (f.eks. løbende hver 30. dag fra aftaleindgåelse eller hver d. 1.).
    • At virksomheden gemmer kundens kortinformation.
    • Hvordan kunden kan begynde at abonnere på ydelsen/produktet.
    • Hvordan kunden kan opsige abonnementet.
    • Anden relevant information for eksempel bindingsperiode, opsigelsesfrist, kvittering efter køb etc.

Overvejer du at anvende abonnementsbetalinger gennem ePay, er du velkommen til at kontakte os for yderligere rådgivning.

OBS: Overholder din hjemmeside ikke ovenstående krav, vil behandlingstiden blive forlænget, når du ansøger om en indløsningsaftale.

4

Ansøg om en indløsningsaftale

💡 Har du allerede en indløsningsaftale, skal du springe over dette trin.

Hvorfor skal jeg ansøge om en indløsningsaftale?

Det er din indløsningsaftale, der afgør, hvilke betalingskort der kan bruges til betaling på din hjemmeside.

Eksempelvis er Nets den eneste indløser, der kan håndtere Dankort. Derfor har mange danske virksomheder som minimum en indløsningsaftale med Nets.

Krav til din hjememside

Det er med indløseren, du aftaler, hvilken bankkonto pengene skal overføres til.

✔ Når du har indsendt din ansøgning til indløseren, skal du give os besked.

Hvor lang tid går der, før indløsningsaftalen er på plads?

Når du har indsendt din ansøgning til indløseren, går de i gang med at behandle den. I den forbindelse foretager de bl.a. en kreditvurdering af din virksomhed, og det kan derfor godt tage noget tid.

Når indløseren er færdig med at behandle din ansøgning, fremsender de en kontrakt til dig, som du skal underskrive og sende retur til dem.

Når de har fået kontrakten retur, opretter de indløsningsaftalen og afsender den til dig pr. e-mail. ePay modtager automatisk en kopi af aftalen.

Du skal påregne en behandlingstid på 4-6 uger for at få aftalen på plads med indløseren. Derfor anbefaler vi, at du sætter gang i din ansøgning i god tid.

Vi anbefaler også, at du gennemgår kravene for din hjemmeside, inden du indsender din ansøgning, da det ellers kan forlænge processen.

For at få en status på behandlingen af din ansøgning, skal du kontakte indløseren.

5

Indløsningsaftalen er på plads

Når din indløsningsaftale er blevet oprettet hos indløseren, sender indløseren automatisk en kopi af aftalen til ePay (når du har valgt ePay som betalingsmodul i din ansøgning).

Når vi modtager din indløsningsaftale, tilføjer og aktiverer vi automatisk aftalen på din ePay-konto og giver dig besked herom pr. e-mail.

Krav til din hjememside

Du er nu klar til at tage imod online betalinger på din hjemmeside.

For at køre rigtige betalinger gennem ePay, skal du udskifte dit test-forretningsnummer med det forretningsnummer, som du modtager til produktion (rigtige betalinger).

Du kan se dit forretningsnummer på din ePay-konto under Indstillinger -> Betalingssystemet.

Har vi ikke aktiveret din indløsningsaftale i løbet af 24 timer, så kontakt os for at få den aktiveret.

Bemærk ved Clearhaus: Vi skal bruge din API-nøgle fra Clearhaus for at aktivere din ePay-konto.

6

Fejrer at du nu kan modtage betalinger

Det er vigtigt at fejre de små sejre. Klik på knappen for at fejre, at du nu kan modtage betalinger på din hjemmeside.
Begynd at modtage betalinger i din webshop 💳
Prøv ePay gratis og betal først når din indløsningsaftale er på plads.